Villkor

Kolla gärna in vår nya dataskyddspolicy.

Genom att köpa produkter från vår hemsida, discboss.se, godkänner du följande villkor:

Observera att ordrar som placeras kan dröja på grund av utlandsresa.


Produkt specifikationer- Vikt och Färg

Vi försöker självklart se till att du får den vikt och färg som du har beställt i din order! Dock kan det ske fel, vilket leder till att den färg och vikt kombination som visades på hemsidan inte fanns i lager. När detta sker kommer vi att kontakta dig, därigenom kommer du få möjligheten att häva köpet, eller byta till en annan färg och viktkombination (notera dock villkoren för ångerrätt nedan). Bilderna som vi använder på hemsidan kommer ifrån tillverkarna av discarna. Detta gör att bilderna inte alltid är helt uppdaterade, och visat tryck kan ha ändrats. Vi försöker alltid att uppdatera dessa så fort som möjligt. Det går tyvärr inte att byta en disc med annat tryck än det som visas på bilden.

Observera även att färgerna som anges på hemsidan är våra åsikter och är ingen vetenskap. Olika individer kan uppfatta dessa på olika sätt och därför går det inte att klaga på grund av fel färgnyans. 

Dock behåller vi rättigheten att:

1. Att skicka max 5 grams viktskillnad.

2. Att skicka en annan färg eller nyans (så nära den ursprungliga färgen som möjligt).


Förbeställning

Vid förbeställning har du inte möjlighet att önska färg utan endast viktklass då vi inte har någon möjlighet att beställa in specifika färger. Det går inte heller att beställa specifik vikt utan vikten kommer ligga någonstans i spannet som går att välja i förbeställningsformuläret. När din disc är på väg in kontaktar vi dig, när discen sedan finns i lager får du ytterligare påminnelse samt en engångsrabattkod. Denna kod gäller för produkten du förbeställde och ger dig 10kr rabatt. Koden fyller du i i kassan och därefter genomför du köpet som vanligt. Notera att rabatten endast gäller en gång och är giltig i 4 veckor. Du får endast inneha en rabattkod på samma produkt. Notera även att du måste ha ett konto hos www.discboss.se för att kunna ta del av rabatten vid förbeställning.


Köpvillkor

Priser

Priserna för alla produkter visas utan moms, till en följd av att vår verksamhet inte är momsregistrerat. Detta betyder alltså att ingen moms kommer tilläggas på de produkter vi säljer. Hursomhelst kan detta tillkomma på andra tjänster (exempelvis frakt) som vårt företag inte står för. Till kostnaderna för produkterna kan det sedan tillkomma kostnader för exempelvis frakt. Men totalpriset kan även ändras ifall att fel har skett i vårt system, i form av buggar. Ifall detta sker kontaktar vi dig inom kortast möjliga framtid.

Priset kan även förändras till en följd av faktorer vi inte kan styra över (krig, naturkatastrofer m.m).

Produkterna som skickas hem till dig förblir Discboss Handelsbolags ägor tills du har betalat dessa helt. 


Betalsätt

Ni kommer betala säkert med kort på vår sida. Detta kommer skötas av Stripe payments. Har du funderingar över säkerhet och kortköp ber vi er läsa igenom deras villkor som ni hittar på: https://stripe.com/se/privacy.

Vi erbjuder även köp mot faktura, du betalar först när produkterna kommit hem till dig, dock innan förfallodatum annars har vi rätt att debitera dig påminnelseavgifter och ärendet kommer tas vidare till inkassobolag. Önskar du betala mot faktura kontakta oss på kontakt@discboss.se så hjälper vi dig. Vid betalning med presentkort kan du handla för beloppet av presentkortets värde. Handlar du för mindre lagras överskottet och kan användas vid kommande beställning. Observera att fraktkostnaden inte kan betalas med presentkort. 


Leveransinformation

Observera att ordrar som placeras inte är garanterade att hinna fram till jul.

Din order kommer att skickas från oss inom 1-3 vardagar från beställningstiden. Därefter fraktas ditt paket med PostNord hem till dig eller till ombud där  leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Köparen står för frakt och priset räknas ut i kassan baserat på vikten av din beställning. Under lov och helgdagar kan leveransen dröja ytterligare. Under månaderna Juni, Juli och Augusti kan leveranser fördröjas på grund av semester. Leveranser kan även fördröjas till följd av pandemi, naturkatastrofer och andra kriser.

Vid utebliven upphämtning av paket debiteras du 200 kr för de merkostnader som uppstår.


Transportskador och transport till felaktig adress

Varor som har skadats eller försvunnit i frakten kan inte reklameras, eftersom Discboss inte bär ansvaret för transporten. Därför blir vi inte heller kompensations skyldiga om en eller flera produkter försvinner under frakten.


Produktionsfel

Discboss ansvar inte för produktionsfel som har skett, eftersom vi inte är delaktiga i tillverkningsprocessen. Exempelvis kan disctrycken ha dålig hållfasthet. 


Ångerrätt och öppet köp

Det går både bra att byta och ångra ditt köp inom 14 dagar från inköpsdatum enligt Konsumentköplagen och E-handelslagen som finns att läsa på http://www.konsumentverket.se/. Du skickar då din produkt till oss (kunden står för frakten) och vi sätter in pengarna på ditt konto, alternativt skickar en ny produkt.


Reklamation

Vid fel på produkten har du givetvis rätt att reklamera din vara. Vi tar då in den på undersökning och kollar felet. Du står för fraktkostnaden för att skicka discen tillbaka till oss. En vara som reklameras ska vara oanvänd. Det går endast att reklamera en vara då synliga fel förekommer, inte något om exempelvis discens flygegenskaper inte stämmer.


Sekretess, personuppgifter och marknadsföring

Se vår dataskyddspolicy.


Kontakt och övrig information

Har du ytterligare frågor om våra villkor eller verksamhet är du välkommen att kontakta oss på kontakt@discboss.se.